Am citit "Neverwhere"


Am găsit cartea la o librărie din București și-am citit-o în drum spre Blaj. Se poate comanda și de la Okian.

Are 370 de pagini. Mi-a atras atenția prin numele autorului -- căruia pînă acum nu-i citisem decît biografia lui Douglas Adams -- așa că am cumpărat-o. A costat vreo 30 de lei cred.

În carte e vorba de o Londră paralelă, denumită London Below.
Și o fată care deschide uși.
Și un marchiz de Carabas.
Și un agent de asigurări, sau investiții sau așa ceva.
Și un înger pe nume Islington.
Și mai ales the Tube, metroul londonez.
Ah, și o piață plutitoare.

Romanul e deosebit de vizual, fiind scris după un serial BBC omonim al aceluiași autor. E captivant, plin de umor în stilul inconfundabil al lui Douglas Adams, deși nu abundă în surprize. De fapt dacă stai să analizezi povestea, după ce-ai terminat cartea, o vei găsi destul de comună și previzibilă.

...she began to cry, in low, raging sobs, that sounded like they were being tugged from inside her.
"There. There," said the marquis de Carabas, awkwardly, patting her shoulder. And he added, for good measure, "There." He did not comfort well.


Limbajul folosit e destul de simplu și accesibil. Gaiman chiar vrea să fie citit (nu, să zicem, ca Frank Herbert). Romanul e o plăcere de lecturat.

Așa că luați-l și citiți-l!