Raspundem spammerilor...

Normal că nu tuturor, dar apare cîte unul atît de patetic încît merită.

Spam original:

buna ziua ,

Numele meu este Paraschiv Liviu, sunt manegerul unei firme de web design si publicitate online - offline , ma adresez catre dumneavoastra cu acesta oferta pentru optimizarea mai BUNA a pagini dumeavoastra in motoarele de cautare google, hotmail, yahoo, firma noastra poate inscrie site-ul dumneavoastra in 800 de directoare ROMANESTI , acestea ajuta pentru cresterea page rank -ului. Ceea ce o sa va aduca mai multi potentiali clienti. Deasemenea putem reface "Design - Redesign" complet s-au partial pagina web a dumneavoastra [ex:] paginamea.ro ori sa venim cu imbunatatiri ale paginii. cuvinte cheie [ex.] ( pizza , livrare gratuita , meniu pizza, ), cuvinte META , BANNERE , LOGOURI , promovarea pe cele 800 de directoare ROMANESTI conform nisei site-ului.
punem la dizpozitie o baza de date . "aceasta fiind neoficiala" de 650.000 emailuri din Romania [firme - persoane fizice] unde putem trimite newslattere anuntand oferta dumeavoastra.
- Liviu-Design.com - va ofera urmatoarele servicii, web design, hosting (gazduire), si optimizare pentru motoarele de cautare google , yahoo , hotmail (SEO). Servicii complete web si promovare online sau offline mentenata, flyere, logouri, . Creare de identitate organizationala. --

pentru mai multe detalii va rugam contactatine pe email: contact@liviu-design.com ori tel: 0732.574.728
cu stima Paraschiv Liviu .
Răspunsul meu:

Salut Liviu,

Am să-ți spun de ce nu faci bine.

1. Mi-ai trimis acest mesaj complet nesolicitat, ceea ce e ilegal.

2. Daca tot ai trimis mesajul, l-ai facut să vina de la o adresă inexistentă, dîndu-ți apoi adresa reală în mesaj. Asta e o tîmpenie, nu?

3. Scrii cu greșeli. Greșeli mari, atît de ortografie, cît și de gramatică, dar și de semantică. Nimeni nu te va crede vreodată că ești în stare să faci tot ce spui că faci, dacă tu nici românește nu știi să scrii. Cine ar vrea să cumpere de la tine un site sau un banner plin de greșeli?! De exemplu:

  • Ai inceput formula de adresare cu literă mică.
  • Corect: "manager", nu "maneger".
  • Nu există o "optimizare mai BUNA", și încă scris cu majuscule și îngroșat. Optim, prin definiție, înseamnă cel mai bun.
  • Ai scris "pagini" în loc de "paginii".
  • Hotmail nu este un motor de căutare. Dacă nici atîta nu știi, cum vrei să te cred că-mi poți "optimiza pagina"? Probabil te referi la Live Search (Bing).
  • Ceea ce vrei tu să "optimizezi" nu e "pagina în motorul de căutare", ci rangul pe care un site îl are ca rezultat al căutărilor. E cu totul altă treabă.
  • Oferi o "optimizare" și apoi spui "acestea ajuta..." Care "acestea"?
  • "De asemenea" se scrie despărțit.
  • "Design - Redesign" nu-s nume de căței, să le scrii cu majuscule și între ghilimele.
  • Ai scris "s-au" în loc de "sau", deci ai cam chiulit în clasa a patra.
  • Ai scris [ex:] între paranteze, fără niciun sens, de mai multe ori.
  • Care e diferența între cuvinte cheie și ceea ce tu numești cuvinte META?
  • Ai scris "dumneavoastra" fără un "n".
  • Un banner ori logo nu au nicio relevanță pentru motoarele de căutare.
  • Nu există fix 800 de "directoare ROMANESTI", asta e o invenție de-a ta.
  • Conform cărei "nișe a site-ului"? Dacă site-ul meu nu e deloc de nișă?
  • Începi fraze cu literă mică. Pui semne de punctuație după spațiu.
  • Se scrie "newsletter", și ce oferi tu este absolut ilegal. Întreabă-ți avocatul.
  • Ai scris greșit "mentenanta".
  • Pui aiurea virgulă, punct, după cum îți vine la mînă.
  • Scrii propoziții fără predicat și le închei grațios cu două liniuțe.
  • Ai scris "contactati-ne" greșit, fără cratimă.

Știu că nu vei face asta, dar te rog să ștergi adresa mea de mail din "baza ta neoficială de date". Dacă mai primesc spam de la tine, voi face o plîngere la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, care are puterea legală să îți aplice o pedeapsă atît pentru spamming, cît și pentru comercializarea serviciilor de tip spamming. Eu zic că decît să le plătești lor o amendă, mai bine investești banii revenind la școală în clasa a treia.

Sper ca următoarele tale inițiative de marketing să fie mai corecte atît din punct de vedere profesional, cît și etic, legal și gramatical.

Sănătate,

Alex Deva


Ia să vedem cu cine avem de-a face. Site-ul "firmei" care vrea să ne vindă chiar servicii de web-design arată așa:


15 comentarii:

Buna Alex! Felicitari pentru initiativa! Cred ca ar trebui sa trimit link-ul aceste pagini drept raspuns la toate cele ...N spammuri care imi "violeaza" zilnic adresa de mail. O zi buna!

 

Uite ca si eu am scris gresit: acestei

 

Am crezut că site-ul lui merge doar din IE sau ceva de genul, m-am înșelat(nu că asta l-ar scuti cu ceva).
Nu pot să nu mă prăpădesc de râs...

 

Super tare!
Nu stiu daca ati observat dar pe site-ul mentionat apar si doua numere de telefon... :)

 

Omul poate fi ușor găsit și pe Google.

SC Liviu Design SRL
Fetești, Ialomița
Tel. 0766692489
Cod fiscal: 25973735
Reg. com.: J21/330/2009

Liviu Design Srl este inregistrata in scopuri TVA incepand cu data de 8 septembrie 2009.

Nu știu ce poate fi în capul unui "web designer" care vinde servicii de web design, dar site-ul lui e reprezentat de niște template-uri goale, și care nici alea n-au fost făcute de el, și le-a copiat și prost...

Cam cum ar fi cineva care ar da examenul de instructor auto, dar el a picat examenul de șofer de 25 de ori...

 

Aaaah... ce te mai răcoresc astfel de replici "slabalfabeţilor spămuitori". =))

Trist e că unii, care nu sunt nici cunoscători de tehnologii web şi nu-s nici prea erudiţi cu gramatica, cred că aceşti oameni pot face ceea ce susţin, chiar dacă au pagini de internet cu lorem pixum. :))

 

Așa e, și știu bine că nu pot schimba lumea (ca și în privința grafiei unde mi-ai mai comentat), dar asta nu înseamnă că tre' să dau ochii peste cap și să mă resemnez că la toți ni-i greu.

Și-apoi, cine știe? Poate vreun spammer o să citească și-o să i se facă rușine :)

Altfel, nu-s deloc singurul care are inițiative dintr-astea (de a răspunde spammerilor).

 

Cred că ruşinea spammerilor este invers proporţională cu dimensiunea bazei de date de e-mail-uri. :P

Am mai văzut astfel de răspunsuri şi cel puţin unuia i-am scris şi eu la un moment dat, iar altora - oameni obişnuiţi - le-am trimis chiar eu mesaje în masă să îi anunţ că, din păcate, nu plăteşte nimeni 2 cenţi copiilor suferinzi dacă trimit mesajele în lanţ. Pe alţii am încercat să-i liniştesc, spunându-le că nu există niciun virus care să aprindă flăcări olimpice pe HDD şi că mesajele astea sunt invenţii vechi de ani de zile pe care indivizii cu timp liber şi minţi creţe le răspândesc de dragul amuzamentului, profitând de faptul că nu toată lumea se pricepe la calculatoare şi documentare pe internet.

Ai procedat foarte bine. Sper să facă şi alţii la fel. Poate se mai educă puţin lumea în privinţa acestui tip de spam.

 

Salut,
Si eu i-am trimis un raspuns asemanator... Dar azi iar am primit de la el 2 emailuri... In afara de abuse@roedu.net, spam@apti.ro și relatii_cu_publicul@anrcti.ro unde ar mai putea fi raportat?

 

Sigur. La RBL! :D

http://www.abuse.ro/report/add

Arde-l!

 

Buna, Alex!

Primesc in ultima vreme mesaje de la spammeri care se jura ca ma au in baza de date. Eu stiu ca nu ma au (de pilda, n-am cautat niciodata oferte de masini pentru simplul fapt ca nu am carnet de sofer s.a.m.d.), dar nu stiu cum as putea sa demonstrez asta si mai ales daca ii pot reclama.

Ma poti ajuta cu un sfat?

Cheers.

 

Poți găsi în răspunsurile de mai sus cîteva adrese unde se poate reclama spam-ul.

În ce privește prezența în "baza lor de date", asta e evident o minciună, dar nu îi poți face s-o dovedească decît dacă îi dai în judecată. Iar atunci le va fi relativ ușor să falsifice niște loguri și să "dovedească" faptul că ai cerut explicit, implorînd în genunchi, să-ți trimită mailuri...

 

Da, este nasol site-ul omului. Dar acum ce tot aveti cu el? Asta cu plangerile e D I S C U T A B I L A. Adica pana va lua o amenda / daca va fi amendat aveti de asteptat. Pana la urma omul nu ti-a facut o propunere comerciala (nu exista detalii referitoare la preturi etc etc). A spus doar ce ar putea el sa faca (ceea ce nu cred :)). Deci s-ar putea sa fie o discutie lunga pana sa primeasca sau nu amenda. Problema nu este la ei...ci la cei care primesc SPAM. Exista filtre, mail checkere (mai profi decat cele de la yahoo - pentru contul free) etc care opresc spamul...numai ca trebuie dat bani pe ele, schimbat clientul de email (mers pe outlook, thunderbird and stuff).
Deci cam trebuie sa dea bani din buzunar internautul roman. Si cum romanul nu vrea sa dea bani si vrea sa primeasca totul free, are probleme. Eu mi-am intsalat frumos un mai checker (nu spun de unde sa nu ma acuzxati de spam), pe outlook, l-am configurat (ce sa contina/ sa nu contina emailurile care sa fie acceptate) si gata. Nu mai primesc SPAM :P

 

Dragoș: Eu folosesc filtrul de la gmail, și într-adevăr îmi oprește 99.99% din spam.

Definiția spam-ului nu presupune o ofertă comercială, ci mai mult natura nesolicitată a ofertei, fie ea mai vagă și mai stîngaci concepută.

Iar la întrebarea "ce am cu omul?"... Simplu, e o victimă a războiului dintre mine și adepții lui "lasă bre că merge și dăcât așea că fraierii oricum nu știe".

Cum cîmpul de bătălie se află pe blogul meu personal, pot eu să te întreb: ce-ai tu cu mine? Mă războiesc cu cine vreau eu! :)