Organiarea salonului judeteana

Dragi prieteni, simpatizanți, antipatizanți și programatori Java,

Mergeam azi pe stradă și m-a pus Bill Gates să mă uit în stînga.

În stînga, ce să vezi: o vitrină. Și nu orice vitrină, de secănhen sau fornetărie. Vitrină făcută, mă-nțelegi, de profesioniști; mai exact, vitrina unui sediu al Asociației Artiștilor Plastici din Mureș.



În vitrină, un afiș. Frumos agățat, cu multă aplecare artistică, de o bucată de pefeleu, folosind 8 pioneze cu culori atent distribuite din poigné-ul vreunui Picasso local. Afișul se află lîngă o pictură înrămată și are un frate geamăn în vitrina alăturată.



Vă veți gîndi, cu siguranță -- "în sfîrșit! Un afiș făcut de profesioniști, de artiști adevărați, de floarea artei mureșene, o desăvîrșire a publicismului stradal" și alte tîmpenii. Ei, haideți să vi-l povestesc eu.

Afișul are un fundal galben-hepatită, pe care este reprezentată o foaie de tapet în degradé, artistic desprinsă la un colț. Sub colțul artistic desprins, frumos scuipată în programul de design grafic, găsim o paletă de culori puternic mîzgălită, pe care stau, magic suspendate, două pensule.

Peste foaia de tapet artistic desprinsă plutește o grămadă de text. Textul nu e pe foaia de tapet artistic desprinsă, ci plutește deasupra ei. Deci artistul a plasat foaia de tapet, a desprins-o artistic, și-a lăsat capul pe un umăr și a privit lucrarea printre gene, după care și-a băgat ceva în ea și a pus tot textul pur și simplu deasupra.

Care text începe apoteotic cu două greșeli, una mare cît o pălărie dintr-aia cu pene ungurească, și una ceva mai mică, dar pusă fix în fruntea afișului.

În speță, avem cu majusculă în mijlocul propoziției, cuvîntul "Organiează", sărăcit de o alveolară fricativă sonoră, că doar mere și-așa:


Dar, frați întru cetățenie, asta nu-i NIMIC față de însuși titlul articolului, esența dumnealui, principala sa raison d'être, întocmită cu un disprețuitor "románul nehéz" în colțul gurii. Ia clătiți-vă ochii în următorul titlu de 2.5 cm, roșu cu o delicată umbră treide neagră:


Exact. Artiștii mureșeni vă invită la salonul județeană de primăvară, să moară calu' dacă te mint, ember. Citesc, mă uit la sigla de pe frontispiciu, mai citesc o dată, scot telefonul, fac poză, citesc mai departe.

Car'va'zică, afișul mai conține două coloane cu nume de participanți, echilibrat despărțite în două tabere de către două imagini: una centrată cu trei mere, și una mai cîș, că așa-i artistic, cu o vază.

Ori poate așa-i tabloul, într-o parte -- artă modernă, tudom?

Restul greșelilor din această lucrare făcută de profesioniștii lui "lasă bă ca o facem noi și ieșim mai ieftin" par minore prin comparație, așa că le voi enumera fără prea multe comentarii.

Un spațiu furat de la "ai lor" și făcut cadou "alor noștri". Pentru ăștia care nu faceți diferența (hint: "ai noștri" apar cu prenume urmat de nume, iar ai lor invers, că doar minoritatea drepturi are), NAGYJOLAN e scris legat, spațiul fiind transplantat în prefixul Alexandrei Belciug.


Vernisajul -- atent accentuat prin folosirea cernelii roșii și acului de gămălie (adică: bold) -- a avut loc, se pare, nu în sărbătoarea legală și națională numită 1 Mai, ci într-o oarecare zi de sîmbătă, 1 mai.


Cei doi invitați spre a ține alocuțiuni sînt și ei artistic delimitați. Referentul, pe măsura rangului său de angajat al cejecepecete, beneficiază de fontul Arial, în timp ce muzeograful, a cărui încadrare nu mai justifică schimbarea de font, rămîne într-un banal serifat Times New Roman...


...și bine face, căci astfel scapă de ș-ul discordant al colegului său.


De alte lucruri nu mă mai leg, că am făcut destulă furtună într-un pahar cu apă.

În concluzie, artiști să avem frate, că Corel [sic] Draw szerkezet finom.

8 comentarii:

Pai, si daca faceau un afis sa moara artistii din judetele vecine, mai citeam eu ce-ai scris tu??

In-sane!!
:)))

 

Draga 'bou, usor mediocru'! mi-ai zis sa revin peste 2 ani, sa vad daca ti-a venit mintea la cap! iata-ma!!
ce ai mai facut intre timp??
as incerca sa ghicesc!
ai continuat sa faci pe desteptul pana ti-ai pierdut cativa prieteni? si iubita?(in caz ca aveai).. oricum, dupa cat am apucat sa te cunosc, as spune ca nicio fata de treaba nu ar sta cu tine! Decat vreo ingamfata ca tine!
Totusi scopul mesajului meu nu este de a te jigni, ci de a-mi satisface curiozitatea: daca intr-adevar te-ai maturizat sau nu? eu una pot sa zic ca m-am mai maturizat un pic, desi nu mi-e jena nici de mine cea de acum 2 ani! sincer nu ma intereseaza ce ai facut, pe unde ai fost, cati bani ai castigat sau cate femei ai f***t! as vrea sa stiu daca ai ramas la fel de infatuat, ca ar fi pacat daca da! reactia ta la mesajul meu va fi concludenta! desi de obicei sunt destul de tacuta si prefer sa nu vorbesc prea mult despre mine, de data asta o sa-ti spun cate ceva, ca macar sa stii ce spui despre cine spui.. Si in sinea ta s-ar putea sa-ti dai seama ca ai gresit. Nu spun ca as fi nu stiu cine, dar totusi nu poti sa afirmi orice si sa jignesti persoane pe care nu le cunosti deloc! si te asigur, te-am lasat in pace ca erai prea fraier(cel putin asa te vedeam eu)ca sa-mi bat capul cu tine! nu am vrut sa fac pe desteapta cu tine, nu ma interesa parerea ta!
Se fac acum aproape 2 ani de cand am avut ultima conversatie.. pe care cu aceasta ocazie o sa te rog s-o stergi, pt ca nu demonstreaza nici cat de oligofrena sunt eu dar nici cat de destept esti tu. Apropos, ce ai vrut sa spui cu.. 'organiarea'???? eu n-am mai auzit cuvantul asta!!
Ei bine, eu am avut cateva experiente mai placute, mai neplacute, din care sigur am invatat cate ceva.. Am studiat la Londra, sound design, am compus un album, poti sa-ti arunci aici o ureche www.myspace.com/openapril .
Tu ce-ai mai facut cu muzica, pt ca te dadeai mare compozitor!? eu recunosc, nu am mai compus de un an, si nici nu stiu daca o sa revin la muzica.. Dar cel putin mi-am facut damblaua si nu mi-e deloc rusine cu melodiile mele, desi le-am scris intr-o perioada mai depresiva si stiu ca nu oricine gusta genul asta de muzica. Am cunoscut un baiat superb, care acum este prietenul meu, este frumos si destept, sensibil, atent, iertator.. si mai ales MODEST! dar nu modest umil, ci modest asa cum orice persoana inteleapta este. Nu se mandreste ca este frumos, nu-si bate joc de nimeni, si nici nu are o parere proasta despre romani, asa cum au unii straini!(nu este roman) Si are un extraordinar simt al umorului! Ceea ce, draga Alex trebuie sa recunoastem ca tie iti lipseste. Desi incerci sa fii interesant cu toate postarile tale, nu reusesti decat sa plictisesti si sa demonstrezi cat de infatuat, rautacios, frustrat si intolerant esti! imi pare rau ca iti spun asta!!
Nu vreau sa o iei ca pe o razbunare din partea mea, putem oricand sa ne impacam, desi un orgolios ca tine nu prea ar face asta... Daca vrei sa-ti ceri scuze poti sa-mi scrii sau sa-mi dai add pe facebook. Numele il vei stii de indata ce accesezi pagina de myspace! nu ramane decat sa-ti reamintesc ca oamenii adevarati nu se comporta ca tine! nu esti preocupat de lucruri marete, ci de chestii marunte, menite sa ia ochii oamenilor superficiali si uneori pragmaticilor. Nu spun ca e rau sa fii pragmatic, dar mie nu prea imi place. Nu ai visare in tine deloc draga Alex! nu stiu ce viata duci! tu chiar esti multumit?

Tin sa precisez ca am dat de acest blog absolut intamplator, cand am dat la search pe google nickul meu. Si mi s-a parut oarecum amuzant ca se implinesc 2 ani de cand mi-ai zis sa revin! :)

 

ah, si apropos! intre timp am fost si eu in Brugge! frumos oras!!!

 

imi cer scuze pt mica greseala: precisez! ma tot chinui cu franceza de la o vreme, pt prietenul meu! dar na, cu totii mai gresim, nu-i asa?? :)

 

M-am gîndit să-ți dau un răspuns mai lung, dar apoi am văzut că mă întrebi ce cuvînt e ăla "organiarea".

Adică nici măcar nu te-ai ostenit să citești articolul, chit că era cu poze.

Dacă tu emiți astfel de considerații fără ca măcar să citești ce-am scris, efortul de a-ți răspunde e complet inutil.

În concluzie, revino peste încă 2 ani, dacă pe-atunci vei fi învățat să citești măcar textele pe care le comentezi.

Succes cu limba franceză.

 

da, recunosc, nu m-am sinchisit sa citesc tot.. mi-am aruncat un ochi inainte sa-ti scriu commentul si apoi inca unul dupa si atunci am vazut afisul cu 'organiarea', dar n-am mai comentat.. Totusi, daca trimiti un raspuns mai lung, promit ca o sa citesc tot articolul!! :) peste 2 ani nu mai revin, acum e sansa ta!!

 

Pac, uite cum s-a dus ultima mea șansă!

Numai bine și sănătate.

 

sanatate si numai bine si tie!